top of page
  • תמונת הסופר/תDon Green

צליל החצוצרה: השפעתו העמוקה על נפשנו

עודכן: 20 בדצמ׳ 2023


מגע

ברוכים הבאים לעולם המוזיקלי שלי


היי. אני דון, נגן חצוצרה ומורה לחצוצרה.

אני מרשה לעצמי לספק לכם קצת מידע ועניין כאחד שמנגן כבר מעל 40 שנה על הכלי המדהים הזה. יש שאומרים שהחצוצרה היא כלי דומיננטי ושולט המתעלה על כל הכלים האחרים. אני טוען שיש בכך קצת מן האמת, אך הדבר מורכב הרבה יותר.

אתחיל בכך שהחצוצרה היא כלי מרגש. כן, זו ההגדרה. היא יכולה להיות צעקנית ומקפיצה, אך באותה מידה היא יכולה גם להיות שקטה, חודרנית (לנפש) ועצובה. הכל תלוי בנגן שמחליט מה לעשות איתה.

הבסיס של הנגינה בחצוצרה הוא הפעלת רטט בשפתיים התחתונות והעליונות. הרטט מייצר אנרגיה המתורגמת לצליל. כמו בכל דבר בחיים הדבר מצריך כישרון, יכולת מבנית של אזור הפה והרבה אימונים וחזרות על מנת לקבע את היכולת הזו לעמידה באתגרים מוזיקליים. לאחר שניכסתם את כל הדברים הללו בפרק זמן מספק, תוכלו להתחיל ולגרום למי שמאזין לכם לפתח רגשות שונים מול הצלילים שאתם מפיקים. זה לא קל, אבל בהחלט אפשרי!

מוזיקה בכללותה יכולה לספק לנו אושר/עצב/שמחה/החלמה. לא סתם נאמר כבר שמוזיקה יכולה לרפא. לא אלאה אתכם בתהליכים כימיים שמופקים אצלנו בגוף כתוצאה מהמוזיקה, אבל זה כבר הוכח מדעית.

החצוצרה עומדת בראש הסולם ההשפעתי במסגרת ההשפעה על הנפש שלנו. יש מחקרים שמוכיחים זאת.


בכל אופן, אפשר לקבוע בוודאות יתרה שכדי להשפיע (נפשית) על אדם אחר באמצעות מוזיקה, מן הסתם כדאי שהנפש שלך, המוזיקאי, תהיה רגישה וחמה.

החצוצרה והנפש שלנו
נגן החצוצרה

אתם יכולים להיות אלו שמרגשים או אלו שמתרגשים. החצוצרה עושה את שניהם.

הכי חשוב, אל תתרגשו יותר מדי. יש גם את החיים עצמם. לא הכל זה חצוצרה

35 צפיות0 תגובות
bottom of page